Så blir du kund hos oss

I ett personligt möte hemma hos dig eller så är du välkommen till vårt kontor. Vi ger dig en utförlig information om Assistansfirman och vad företaget kan erbjuda dig. Sedan är beslutet helt och hållet ditt.


Om du redan har assistans går vi igenom ditt beslut och jämför tillsammans om du har rätt antal beviljade timmar i föhållande till ditt hjälpbehov. Behöver du fler timmar så hjälper vi gärna med att ansöka om utökning av assistans. Vi går igenom hur din assistans fungerar i dagsläget och vilka önskemål du har, hur assistansen kan bli bättre och anpassad efter just dina behov.

Om du vill ha hjälp att ansöka om rätt till personlig assistans går vi tillsammans igenom ditt totala hjälpbehov och skriver sedan en utförlig beskrivning som till bifogas ansökan till både Kommunen och eller Försäkringskassan.
För att styrka ditt hjälpbehov kommer du att behöva läkarintyg och en ADL-bedömning som görs av en arbetsterapeut. även andra intyg som styrker och beskriver ditt hjälpbehov kan också vara till hjälp. Vi ser till att din ansökan blir komplett och hjälper dig med att ta kontakt med berörda myndigheter.


När du beviljas assistans stödjer vi dig att utforma din assistans utifrån dina hjälpbehov och önskemål.


I vårt uppdrag ingår hjälp med allt som rör din personlig assistans, rekrytering, lönehantering, tidredovisning, kontakt med myndigheter och juridisk hjälp osv.

Välkommen att bli kund hos oss!